czwartek, 1 września 2016

DIY - białe krzesła

Cześć Słoneczka! U mnie dziś kolejny intensywny dzień od rana, a mianowicie 3 dzień ślęczę nad moimi krzesełkami. No i dziś właśnie o nich! Otóż krzesełka (sztuk 5) dostaliśmy od znajomej, wiecie jak tu jest w Niemczech, jak ktoś nie chce to wyrzuca lub rozdaje za darmo albo wystawia przed dom. Bardzo sławne wystawki. Pewnie wiecie o czym mówię. Krzesełka są z drewna, więc kiedy je zobaczyłam od razu pomyślałam o pomalowaniu ich na biało. No za cholerę nam do niczego takie brązowe by nie pasowały. U nas w mieszkaniu króluje biel, beż  i szarości. A więc wzięłam się do roboty. Jak to zrobiłam? Zapraszam do dalszej części posta :)


Takie krzesełka dostaliśmy:



No musicie mi chyba Kochane przyznać rację - no nie pasują ni cholerę mi tutaj. Dodam, że całą kuchnię mam białą :) Ogólnie nigdy nic nie malowałam jeśli chodzi o meble i różne takie rzeczy. Dostałam instrukcje od mojego Ukochanego co i jak no i podzielę się nią z Wami. Jest to proste jak budowa cepa, naprawdę.

Co potrzebujemy?
- papier ścierny
- białą farbę
- pędzle
- śrubokręt
- starą szmatę
- szufelkę
- rozpuszczalnik
- folię ochronną



Radzę zdecydować się na takie małe kawałeczki  papieru ściernego, znacznie szybciej idzie praca :)


Biała farba, nie jest to farba olejna. Tyle wiem, gdyż wszystkie napisy są po niemiecku. Ale jak pójdziecie do sklepu na pewno sprzedawca Wam powie którą farbą można pomalować drewno :) 


Pędzle. Wzięłam dwa, myślałam, że tym małym pomaluję sobie jakieś zakamarki ale w sumie mi się nie przydał i ten większy sobie poradził fajnie.


Śrubokręt.


Krok 1. 
Rozkładamy sobie folię na podłogę (jeśli robicie to w domu, mieszkaniu tak jak ja).

Krok 2. 
Bierzemy papier ścierny i ścieramy delikatnie całe krzesło z lakieru. Inaczej farba nie będzie się trzymała krzesła :) Mi na jedną sztukę zajęło to około 15min. Więc idzie szybko :)



Krok 3. 
Jak widać trochę nam się ten lakier będzie tak sypał. Do tego potrzebna Wam będzie szufelka. Dokładnie wszystko zmiatamy, żeby nic nie zostało. Możecie to zrobić też odkurzaczem z cienką końcówką. Ja takiej nie mam.

Krok 4. 
Przystępujemy do malowania. Tutaj przydatny będzie ten długaśny śrubokręt, którym podważycie sobie denko puszki. Po otwarciu mieszamy farbę przez ok. 5 min. Tutaj potrzebna stara szmata aby po wyciągnięciu przetrzeć tenże śrubokręt. Bierzemy pędzel i do dzieła!


Pierwszą warstwę farby malowałam dosyć szybko bo około 10-15min. Nie przykryła ona dobrze moich krzesełek dlatego też pomalowałam jeszcze jedną. Przy kolejnej już trzeba było się postarać, bo po wyschnięciu ruchy pędzla są lekko widoczne :) więc zajęło mi to już koło 20-30min. Na zdjęciu jedna warstwa farby. W rzeczywistości bardziej prześwitywała.

Jedna warstwa farby schła w moim przypadku około 3h. I dalej mogłam przystępować do pracy.

Na samym końcu należy wymoczyć pędzel w rozpuszczalniku i osuszyć :)


A oto efekt końcowy, 2 warstwy. Jestem mega zadowolona! :)




Myślę, że efekt jest naprawdę fajny. Od razu przyjemniej no i pięknie. Co myślicie? Robiłyście kiedyś same takie małe poprawki mebli? Lubicie przerobione stare meble? Dostaliśmy jeszcze lustro w takiej brązowej oprawce, coś czuję, że również zostanie potraktowane z pędzla :)

39 komentarzy:

  1. Idealnie wykonana robota!
    Pokaż też lustro co z nim zdziałasz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki śliczne! Pewnie, że pokażę :) jak już wpadłam w trans malowania to może coś jeszcze sobie przemaluję hihi :P

      Usuń
  2. Znacznie lepiej wyglądają w bieli :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajnie się prezentują w białej wersji :) chociaż wcześniej też dobrze wyglądały, ale wiadomo lepiej żeby pasowały do wnętrza :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem wcześniej wyglądały na takie zabytkowe :P

      Usuń
    2. Fajnie właśnie ;D ale ja lubię takie starocie

      Usuń
  4. Efekt cudowny! Krzesła dostały drugie życie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Teraz wyglądają bardzo ładnie i idealnie pasują do pomieszczenia:)

    Pozdrawiam ! Mój blog - klik

    OdpowiedzUsuń
  6. świetnie wyszło!;D jestem pod wrażeniem :D
    i czekam na efekt z lustrem ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki! :D mój pierwszy raz ;p mam nadzieje, że już jutro uda mi się to lustro zacząć póki farba na wierchu :P

      Usuń
  7. wooow efekt jest rewelacyjny! Wyszło naprawdę świetnie :P
    widać, że z Ciebie zdolniacha :P

    NAHTURAL.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki! :D starałam się zrobić to najlepiej bo będę musiała na nie patrzyć dzień w dzień hihi :D

      Usuń
  8. Patrzę nie tylko ja lubię bawić się w diy i malowidła, ja już odnowiłąm biurko, stolik, a teraz wzięłam się za regał. Przyznam, ze swietnie Ci to wyszło! Od razu krzesła inaczej wyglądają i prezentują się z całością :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O proszę do całkiem pokaźny masz ten swój "dorobek" :P dzięki śliczne! :*

      Usuń
  9. Białe wyglądają idealnie i klimatycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zostałaś nominowana do LBA, mam nadzieję, że weźmiesz udział :)
    Info u mnie na blogu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana dziękuje za nominacje :) brałam już udział w tejże zabawie dlatego postaram się odpowiedzieć na Twoje pytania przy okazji w jednym z postów jednak nie będę już zapraszała kolejnych osób i zadawała pytań :)

      Usuń
  11. Krzesełką wyglądają świetnie! Ja tak planuje przemalować sobie meble :D

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to czeka Cie dużo pracy, bardzo dużo :D

      Usuń
  12. Genialnie wyszły :D Też będę się bawić w przemalowywanie na biało, ale ramy lustra haha
    (Pozdrawiam, W.)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdybyś doczytała mój post do końca wiedziałabyś, że też mam taki zamiar :)

      Usuń
  13. Białe krzesła wyglądają o wiele lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Dobra robota :) teraz idealnie pasują do całości :) uwielbiam dawać drugie życie meblom i innym dodatkom :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajna zabawa i czasochłonna ale efekt jest warty :)

      Usuń
  15. Super robota :) Teraz wszystko pasuje do siebie idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. ale pięknie teraz to wygląda! mają klimat :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. szkoda, że tylko lustro zostało mi do pomalowania bo spodobało mi się :P

      Usuń
  17. Zdecydowanie wielka zmiana!! :) Niby nic a jednak jaka różnica! :) Lubie takie projekty!! <3

    OdpowiedzUsuń

Szablon stworzony z przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.